Zapojení intervalového spínače (cyklovače) stíračů s pamětí

Protože Cortina je vybavená pouze dvěma rychlostmi stírání předního skla a při menším dešti už mě nebavilo neustále zapínat stírače, vybavil jsem stírače cyklovačem. Použil jsem k tomu intervalový spínač stíračů s pamětí z vozidla Škoda Felicia, který jsem koupil za 162 Kč. Jak to funguje? No přece úplně stejně jako ve Felicii! Při prvním zapnutí a vypnutí cyklovače (stírače jednou setřou sklo) a při druhém zapnutí (stírače znovu setřou sklo) je nastavena časová prodleva, která se tedy mění vždy od zapnutí a vypnutí po další zapnutí. Máte-li také elektrický ostřikovač, při jeho spuštění se spustí automaticky i stírače.

    Co budete potřebovat:
  • intervalový spínač stíračů s pamětí Škoda Felicia
  • motorek ostřikovačů (např. ze Š-120), pokud ho ještě nemáte
  • novější ovládací páčku (světla + stírače) se třemi přepínacími polohami (2. rychlost, 1. rychlost, klidová poloha, 3. poloha - dolů) nejlépe i s konektorem, má navíc vývody 31b2, 53-2 a 53c
  • barevné propojovací vodiče o průřezu 1,5 mm2 a propojovací konektory

Cyklovač jsem umístil vedle motorku stěrače a zapojil ho podle schématu na obrázku (obrázek nemá skutečnou velikost, uloží se tak i se souborem). Můžete si stáhnout i větší obrázek. Přerušovanou čarou jsou zakresleny nově natažené vodiče. Máte-li k novější páčce i konektor, zapojte do něj všechny ostatní vodiče z původního konektoru. Propojte novým krátkým vodičem kontakty doběhu stíračů 31b1 (původně 31b - hnědý) a 31b2. K využití funkce automatického spuštění stíračů při spuštění ostřikovačů (stisknutím páčky) je třeba odpojit od kostry černý vodič, který vede z páčky (původně propojoval kontakt 53c s kostrou páčky). Nasaďte na něj konektor a opačný konec konektoru spojte krátkým vodičem s napájecím vodičem 54 - černofialový. Novým vodičem propojte kontakt 53-2 na páčce a I cyklovače. Dalším vodičem propojte na páčce kontakt 53c s kontaktem T cyklovače, ke kterému připojte také napájecí vodič motorku ostřikovače. Druhý kontakt motorku ostřikovače připojte ke kostře poblíž motorku.
U motorku stíračů odpojte původní vodič k doběhovému kontaktu 31b - hnědý a připojte ho ke kontaktu 53M cyklovače. Novým vodičem propojte kontakty 53S cyklovače a 31b motorku stírače. Napájecí vodič 53a motorku stíračů propojte novým vodičem s kontaktem 15 cyklovače. Propojte kontakt 31 cyklovače novým vodičem s kostrou motorku stíračů 31 - hnědobílý. Tím je vše hotovo.



Poznámka: Při zapojování kontaktů (zvláště napájecích) se vyvarujte zkratů a dodržujte barevné značení. Popsané zapojení je funkční pro vozidla Ford, tímto ale nejsem zodpovědný za případné škody, vzniklé v přímé souvislosti nebo následkem provedení této úpravy ve vozidle.