Manuální převodovky Ford

2000E 'Bullet'
4-rychlostní převodovka pro středně těžký provoz se třemi tyčemi řadící páky. Byla vyrobena s různým umístěním řadící páky; řazení na sloupku řízení, dva typy podlahového řazení a vzdálené podlahové řazení. Celá skříň je z litiny. Vstupní drážkovaný hřídel 7/8" x 20. Olejová náplň 1,21 l, olej SAE 80.
Montována do:

Cortina Mk1

Lotus Cortina Mk1/2 -68

Escort Twin Cam

Escort RS1600/Mexico

Borg Warner T5
5-ti rychlostní převodovka Borg Warner pro těžký provoz. Jedna z nejsilnějších převodovek montovaných do evropských Fordů - to by měla být, protože má původ v americkém Mustangu. Celá skříň je ze slitiny. Vstupní drážkovaný hřídel 1" x 23. Olejová náplň 2,55 l, olej ATF.
Montována do:

Sierra/Sapphire Cosworth 2wd

MT75
5-tirychlostní převodovka, která nahradila typ 9. Dostupná ve verzi 2wd a 4wd. Celá skříň je ze slitiny v celku se zvonem (pozdější verze s odnímatelným). Vstupní drážkovaný hřídel 1" x 23. Olejová náplň 1,2 l (u 4wd + 0,5 l v příčné skříni), standartní olej ATF.
Montována do:

Sierra 2wd od 12/88

Granada 2wd od 12/88

Sierra XR4x4

Sapphire/Escort Cosworth 4wd

Granada 2.9 4x4

MTX75
Novější verze příčné převodovky pro těžký provoz u pohonu předních kol, původně montována do vysoce výkonných Escortů Mk5. Dostupná ve verzi 2wd a 4wd. Celá skříň je ze slitiny. Vstupní drážkovaný hřídel 1" x 23. Olejová náplň u 2wd 2 l, u 4wd 2,6 l (+ 0,3 l v příčné skříní).
Montována do:

Escort Mk5/6 130PS

Escort Mk5/6 RS2000

Mondeo

Focus 1.8D/2.0/RS (ne ST170)

Typ 2
4-rychlostní převodovka s jednou tyčí pro lehký provoz , montována do všech Escortů Mk1/2 (mimo RS/Mexico a Twin Cam). Všechny převodovky typ 2 mají celistvou zvonovitou skříň z litiny a slitinovou koncovou část. Vstupní drážkovaný hřídel 7/8" x 20. Olejová náplň 0,9 l, standartní olej SAE 80.
Montována do:

Escort Mk1/2

(mimo RS/Mexico a Twin Cam)

Typ 3
4-rychlostní verze převodovky 2000E s jednou tyčí. Litinová skříň se slitinovou koncovou částí. Vstupní drážkovaný hřídel 7/8" x 20. Olejová náplň 1,1 l, standartní olej SAE 80.
Montována do:

Cortina Mk2

Cortina Mk3 1.3/1.6/1.6GT

Cortina Mk4/5 1.3, 1.6 (ne GT)

Cortina Mk2

Lotus Cortina 69-

Capri Mk1/2/3 1.6 OHC

Capri Mk1 -8/72 1.6 OHV

Capri Mk1 2.0 V4

Sierra 1.6

Typ 5
4-rychlostní převodovka pro těžký provoz, se třemi tyčemi, montovaná do modelů s motorem V6. V podstatě jde o větší verzi převodovky 2000E. Celá skříň z litiny. Vstupní drážkovaný hřídel 1" x 23. Olejová náplň 2 l, standartní olej SAE 80.
Montována do:

Capri 3.0 8/72-

Capri 2.8 81 - 11/82

Granada Mk 1 3.0

Granada Mk 2 2.8

Typ 9
Fordova první 5-ti rychlostní převodovka u pohonu zadních kol, založená na typu E. Tato převodovka je obvykle použivána k přestavbě do starších vozidel. O něco pozdější verze měly celistvou skříň se zvonem, přesto jsou obvykle tyto převodovky nalezeny s odnímatelným zvonem. Skříň je z litiny a koncová část ze slitiny. Verze 4wd této převodovky byla dostupná u prvních modelů XR 4x4. Vstupní drážkovaný hřídel 1" x 23. Olejová náplň u 2wd 1,9 l, u 4wd 1,25 (+ 0,5 l v příčné skříni), standartní polosyntetický olej 75W90.
Montována do:

Capri 1.6/2.0 od 02/83

Capri 2.8 od 11/82

Sierra 1.6/1.8/2.0 do 12/88

Sierra XR4i

Sierra XR4x4 2.8

Typ E
4-rychlostní převodovka s jednou tyčí, byla použita pro náročnější aplikace než typ 3. Je dostupná často s odnímatelným zvonem, i když pozdější skříně byly celistvé (nejčastěji v Sierrách). Často uváděna jako převodovka "raketa" (Raketa je jméno původní soutěžní převodovky, která byla založena na převodovce typ E). Skříň z litiny se zadní částí ze slitiny. Vstupní drážkovaný hřídel 1" x 23. Olejová náplň 1,5 l, standartní olej SAE 80.
Montována do:

Capri 1.6/2.0 od 82

Cortina Mk3 2.0

Cortina Mk4/5 1.6GT/2.0/2.3

Escort RS2000 Mk1/2

Escort RS Mexico Mk2

Sierra 1.6/2.0

Typ F
4-rychlostní převodovka se zvláštní boční tyčí řadící páky. Skříň z litiny se zadní částí ze slitiny. Vstupní drážkovaný hřídel 1" x 23. Olejová náplň 1,45 l, standartní olej SAE 80.
Montována do:

Capri 2.0 72-82

Typ BC
4- a 5-rychlostní příčná převodovka u pohonu předních kol, původní příčná převodovka, která byla nahrazena teprve nedávno podobným typem IB5. Vstupní drážkovaný hřídel 20mm x 17. Olejová náplň u 4-rychlostní 2,8 l, u 5-rychlostní 3,1 l, standartní olej SAE 80.
Montována do:

Fiesta Mk 1/2/3

Escort/Orion Mk 3/4/5

Typ IB5
Poslední příčná převodovka pro standartní provoz u pohonu předních kol, která byla montována asi od roku 1995. Vstupní drážkovaný hřídel 20mm x 17. Olejová náplň 2,8 l.
Montována do:

Ka

Focus

Fiesta

Puma

Escort Mk6


Přeloženo z www.burtonpower.com
Najdete-li nějaké nesrovnalosti nebo máte-li další informace, napište mi a doplním to.