Stručná historie

Říjen 1970
Cortina Mk 3 byla představena se zcela nově stylizovanou karosérií, předělaným pérováním přední a zadní nápravy a hřebenovým řízením. Modely 1300 a 1600 byly vybaveny motorem OHV. Do modelů 2000 se montovaly nové motory "Pinto" s rozvodem OHC. U všech modelů s vyjímkou modelu 1300 je alternátor standartní výbavou.
Střed 1972
Racionalizace modelu, možnost volby motoru 1300 zastavena u některých modelů, motor 2000 není k dispozici pro modely Base a dvoudveřové L. Motor 1600 OHC nahradil 1600 OHV u modelů GT.
Duben 1973
Racionalizace modelu, verze 1300 Estate zastavena společně s 1600 GT a GXL a s dvoudveřovými modely 2000 XL.
Září 1973
Motor OHV byl nahrazen motorem 1600 OHC. Výroba motoru 1300 OHV zastavena. Nová převodovka u modelů 1300 a 1600. Stabilizační tyče montovány nyní vpředu a vzadu na všech modelech. Vylepšená zvuková izolace. Rekonstrukce přístrojového panelu s osvětlením panelu ovládání topení, zlepšená ventilace vzduchu pomocí kulových průduchů po stranách. Nový luxusní model 2000 E představen s vinylovou střechou a látkovým čalouněním v základní výbavě.
Jaro 1974
Na místo původní automatické převodovky Borg Warner 35 montována nová automatická převodovka, postavená ve Francii, s označením Ford C3 (Bordeaux). V této přechodné době byly v omezeném počtu montovány převodovky Ford C4.
Září 1974
Byl představen model 2000 E Estate.
Prosinec 1974
Vylepšené vlastnosti u dvou a čtyřdveřových modelů 2000 GT. Upravená, vylepšená látková sedadla, dvojice potkávacích halogenových světel, sportovní kola a znak GT v novém stylu. Modely L měly znak L také upraven.
Říjen 1975
Všechny modely jsou standartně vybaveny kobercem, látkovým čalouněním, brzdovým posilovačem, vyhřívaným zadním sklem, výstražnými světly a cigaretovým zapalovačem. Model Base má černé prahy a mřížku chladiče. Modely 1300 L a 1600 L měly hranatá světla a boční lemy. Modely Estate kromě Base Estate měly nyní zadní stěrač s ostřikovačem ve standartní výbavě. Modely 2000 XL, GT a E měly zlepšeny vlastnosti.
Únor 1976
Modely s motorem 1300 měly upravený motor s karburátorem Ford Sonic pro zlepšení spotřeby paliva s označením Economy.
červenec 1976
Zastavena výroba modelu Cortina Mk 3.