Bezolovnatý benzín

Olovnatý benzín už delší dobu není dosažitelný, a stále je zmatek v tom, ve kterých motorech ho lze používat a kde ne. Ford Motor Company vydal tento seznam motorů, které mohou být trvale provozovány s bezolovnatým benzínem:

Cosworth YB
Všechny hlavy mají tvrzená sedla ventilů. Bezolovnatý benzín s oktanovým číslem 95 (NATURAL) by měl být používán jen u standartních motorů se zelenou nebo modrou horní částí motoru. Červené a všechny upravené motory musí používat bezolovnatý benzín s oktanovým číslem 97 (SUPER +).
CVH
Motory vyrobené do 12/84 lze provozovat s bezolovnatým benzínem jen pokud mají vylisovaný nápis "LPG" na nálitku hlavy nad výfukovým kanálem prvního válce. Od 10/85 jsou všechny motoru způsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín.
DOHC 8v/16v
Všechny motory jsou způsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín.
Essex V6
Všechny motory jsou nezpůsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín.
SOHC Pinto
Všechny motory vyrobené po 1/89 jsou způsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín. U všech ostatních jen v případě, že jsou označeny následující značkou, umístěnou vedle čtvrté zapalovací svíčky:
1.6 - M, MM nebo N, NN
1.8 - S, SS
2.0 - P, PP nebo R, RR
Taunus V6
Všechny motory 2.4 a 2.9 jsou způsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín. 2.3 a 2.8 pouze v případě, mají-li vylisovánu značku uprostřed hlavy válců na straně výfukové příruby:
2.3 - B nebo F
2.8 - D nebo E
X-flow & pre-X/flow
Všechny motory jsou nezpůsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín.

Přeloženo z katalogu firmy BurtonPower prodávající speciální díly a příslušenství pro vozidla Ford. Kromě dílů motorů, převodovek, brzd, řízení, náprav, elektrického příslušenství, sportovních sedadel, pásů a volantů, speciálních přípravků a mnoha dalšího zde najdete také knihy, dílenské manuály a videokazety. Ceny jsou bohužel na jiné úrovni než naše platy.