Olovnatý benzín už delší dobu není dosažitelný, a stále je zmatek
v tom, ve kterých motorech ho lze používat a kde ne. Ford Motor Company vydal tento seznam
motorů, které mohou být trvale provozovány s bezolovnatým benzínem:
|
Cosworth YB |
---|
Všechny hlavy mají tvrzená sedla ventilů. Bezolovnatý benzín s
oktanovým číslem 95 (NATURAL) by měl být používán jen u standartních motorů
se zelenou nebo modrou horní částí motoru. Červené a všechny upravené motory
musí používat bezolovnatý benzín s oktanovým číslem 97 (SUPER +). |
CVH |
Motory vyrobené do 12/84 lze provozovat s bezolovnatým benzínem jen pokud mají vylisovaný nápis "LPG" na nálitku hlavy nad výfukovým kanálem prvního válce. Od 10/85 jsou všechny motoru způsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín. |
DOHC 8v/16v |
Všechny motory jsou způsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín. |
Essex V6 |
Všechny motory jsou nezpůsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín. |
SOHC Pinto |
Všechny motory vyrobené po 1/89 jsou způsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín.
U všech ostatních jen v případě, že jsou označeny následující značkou, umístěnou vedle
čtvrté zapalovací svíčky: 1.6 - M, MM nebo N, NN 1.8 - S, SS 2.0 - P, PP nebo R, RR |
Taunus V6 |
Všechny motory 2.4 a 2.9 jsou způsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín.
2.3 a 2.8 pouze v případě, mají-li vylisovánu značku uprostřed hlavy válců na straně výfukové příruby:
2.3 - B nebo F 2.8 - D nebo E |
X-flow & pre-X/flow |
Všechny motory jsou nezpůsobilé pro provoz na bezolovnatý benzín.
|
Přeloženo z katalogu firmy BurtonPower prodávající speciální díly a příslušenství pro vozidla Ford. Kromě dílů motorů, převodovek, brzd, řízení, náprav, elektrického příslušenství, sportovních sedadel, pásů a volantů, speciálních přípravků a mnoha dalšího zde najdete také knihy, dílenské manuály a videokazety. Ceny jsou bohužel na jiné úrovni než naše platy. |